Alle firmaer som ønsker oppretteholde sin konkurransedyktighet bør bruke SEO. Søkemotoroptimalisering handler om å få sin nettside høyest mulig på søkemotorene. Ved å bruke ressurser på en slik type markedsføring vil man som bedrift kunne øke sin trafikk betraktelig.
Det er mye kontroversielt rundt søkemotoroptimalisering og det er viktig at bedriften velger et firma som prioriterer varige resultater. Å velge det billigste eller raskeste alternativet kan få store konsekvenser for din bedrifts nettside.
Søkemotoroptimalisering som gjøres ordentlig, er dyrt (billig i forhold til mange andre typer markedsføring) og selv mindre bedrifter kan ikke forvente å betale mindre enn 5 000-15 000 i måneden. Dette kommer selvfølgelig an på hvor mange søkeord som skal jobbes med og hvor vanskelige de er. Det viktige er å holde seg unna selskaper som tilbyr søkemotoroptimalisering for en urealistisk sum. Ved å ansette et useriøst selskap som ikke tenker langsiktig kan gjøre så nettsiden forsvinner helt fra resultatene på Google i flere måneder.
En annen ting å være “ops” på for deg som skal kjøpe SEO er hvor raskt du kan forvente resultater. I de aller fleste tilfeller bør du ikke forvente store endringer før det har gått 4-8 måneder. Om selskapet lover raske resultater for økte plasseringer på din nettside bør varsellampene lyse (med mindre søkeordet har lite konkurranse) og du bør vurdere en annen kandidat.
Founder har etablert seg i Trondheim og har 5 års erfaring innen søkemotoroptimalisering. Ta gjerne kontakt for en konsultasjon.